Syrop z rabarbaru czyli Marta gotuje

     Rabarbaru używałam dotychczas tylko do ciast i kompotów a tym razem postanowiłam zrobić...syrop.


PRZEPIS:

   2,5 kg rabarbaru dokładnie umyłam, pokroiłam na małe kawałki ( nie obierałam bo w skórce najwięcej witamin) i zasypałam 2,5 kilogramami cukru.
   Stało tydzień, dokładnie mieszane kilka razy dziennie. Następnie syrop przecedziłam i przelałam do słoików. Wyszedł naprawdę pyszny, z tej ilości otrzymałam 8 słoików.


     Pozostałe resztki rabarbaru wrzuciłam do rondla, przesmażyłam, dodałam garam masalę (można kardamon i cynamon) i przełożyłam do słoików. To "coś" jest teraz bardzo słodkie i gęste, do świeżego chleba z masłem - PYCHA!!



Oto nasze inne inspirujące przepisy:
Masło grzybowe

Komentarze

  1. Uwielbiam rabarbar, więc na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam:) A wkrótce przepis na syrop do herbaty z kwaśnego agrestu, to jest dopiero odlot!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny kolor i bardzo klarowna konsystencja! Właśnie wstawiłam swój syrop. Rozumiem, że słoiczki były pasteryzowane?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak słoiki były pasteryzowane. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak słoiki były pasteryzowane. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty