Joga nie ogranicza, joga ubogaca. Prof. Janusz Szopa

     O tym, że joga otwiera nam głowę, uczy tolerancji i otwartości opowiada mój prawie "pierwszy" nauczyciel jogi, wspaniały nauczyciel akademicki, propagator i znawca jogi, profesor matematyki z Częstochowy:) Obecnie AWF Katowice, po raz trzeci z rzędu został wybrany  przez studentów tej uczelni, "Profesorem Roku".

     Joga nie ogranicza, joga ubogaca. Prof. Janusz Szopa podczas II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Joga w kontekstach kulturowych" w Katowicach. Rozmawia Iwona Kwaśny





     To dzięki prof. Januszowi Szopie poszłam na kurs instruktora jogi. Tak pokazał mi te jogę , że rozumiałam ją coraz bardziej, choć jak teraz na to patrzę, to wtedy o tej jodze nie wiedziałam nic.
     Profesor matematyk wytłumaczył mi to prosto, logicznie, wszystko z czegoś wynikało. Powiedział, żeby praktykować mocno samemu i nikomu bezgranicznie nie ufać, badać, czerpać z wiedzy innych.
     Jestem Bykiem mocno stąpającym po ziemi ( po mat-fizie :) może dlatego ten sposób narracji do mnie trafił. 

   Teraz mam swoją definicję jogi, czerpię z wielu źródeł, słucham różnych ludzi i wyciągam coś dla siebie. Tego też nauczył mnie Janusz (jesteśmy z nim wszyscy na TY).

Komentarze

Popularne posty