Joga a religia

   Coś dla tych co nie są pewni...czy jak chodzą do kościoła, meczetu itp. to mogą popołudniu skoczyć na jogę :)
    Joga a religia. Prof. Lesław Kulmatycki z Uniwersytetu Wrocławskiego podczas II  Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Joga w kontekstach kulturowych" w Katowicach. Rozmawia Iwona Kwaśny​.



     Prof. Lesław Kulmatycki, wybitny znawca jogi, relaksacji, oddechu, badacz, naukowiec, mądry i niezwykle ciepły człowiek. Zawsze jak mam okazje wziąć udział w jego wykładzie czy wspólnej praktyce to się stawiam obowiązkowo.
    Jego książka "Joga dla zdrowia" była moją pierwszą książką o jodze kiedy byłam nastolatką. Oczywiście nie miałam pojęcia kim jest autor i czym jest joga, ale ciągnęło mnie do tych opisywanych tam dziwnych pozycji. Wpatrywałam się nawet w płomień świeczki, udając, że ucze się koncentracji.... To dawno było:)
Teraz nadal o jodze wiem za mało i też czasami wpatruję się w punkt (nie zawsze płomień) ucząc się koncentracji. Ale poznałam już autora :)  

Komentarze

  1. Dopóki joga jest dla nas tylko zestawem ćwiczeń fizycznych, to raczej nie ma zagrożeń innych niż naciągnięty mięsień czy uszkodzony staw, ale gdy zaczyna się medytować i prowadzić inne "ćwiczenia duchowe", to może mieć to bardzo niedobre konsekwencje: http://www.fronda.pl/a/swiadectwo-czlowieka-zniewolonego-przez-joge,27078.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty