Zupa warzywna z cukinii - czyli Marta gotuje

    Po kolejnej wizycie u Ivy w ogrodzie zostałam obdarowana kilkoma wielkimi cukiniami. Z części zrobiłam leczo i usmażyłam placki a reszta leżała w lodówce i czekała na moją wenę do czego je wykorzystać. Pewnego ranka naszło mnie żeby zrobić zupę - w koszyku z warzywami znalazłam dwa buraki i kilka pomidorów więc coś z tego na pewno wyjdzie... i wyszła przepyszna i sycąca zupa krem.




PRZEPIS:

1 baaardzo duża cukinia
2 buraki
6 dużych pomidorów
kilka ząbków czosnku
papryczka chili
garam masala
kumin
sól lub sos sojowy



   Do garnka wlewany trochę oliwy z oliwek i podsmażamy czosnek i przyprawy. Warzywa kroimy w kostkę ( cukinie obieramy z skóry i wyrzucamy gniazda nasienne ) i wrzucamy na garnka. Dolewamy troszkę wody i dusimy aż będą miękkie. Wszystko miksujemy - jeśli będzie za gęsta możemy dodać trochę bulionu warzywnego lub śmietany i doprawiamy solą. Podajemy posypaną serem typu feta z grzankami lub tortillą.

Inne nasze proste przepisy: 
Zupa z dyni, racuchy z dyni    
Dżem z dyni
Syrop z rabarbaru
Rolada łososiowa
Masło grzybowe

Zobacz też:
Jak poprawnie wstać z łóżka - film

Komentarze

Popularne posty